Werk mee aan het eerste AI Boek Nederlandse Gemeenten

AI of kunstmatige intelligentie is op dit moment een hot item, zeker voor gemeenten. Het is belangrijk om de stand van zaken rondom AI-toepassingen op een rij te zetten en van elkaar te leren. Want wat zijn de behoeften en uitdagingen die met AI gepaard gaan, wat zijn de toekomstverwachtingen en welke praktijklessen zijn al met elkaar te delen? We schrijven er samen een boek over, het eerste AI boek Nederlandse Gemeenten.

Cijfers en ervaringen

In het nieuwe boek verwerken we actuele onderzoekscijfers en interviews. Bijvoorbeeld met de Gemeente Rijswijk, Gemeente Emmen, Gemeente Tilburg en Gemeente Montferland.

Vind je het belangrijk om ook kennis te delen en daarom mee te werken aan een interview? Laat het ons weten en stuur een e-mail naar info@gemeentennl.nl. Je ontvangt dan een aantal vragen waarvan wij je antwoorden verwerken tot een interessant interview. Je helpt hiermee collega’s bij andere gemeenten die ook graag willen weten hoe zij met AI kunnen omgaan. En waarschijnlijk wil jij dat zelf ook wel weten.

Over Hellen Meijn

Hellen is projectleider en redacteur bij GemeentenNL

Bekijk alle berichten van Hellen Meijn →