Doe mee aan het landelijk AI-onderzoek Nederlandse Gemeenten

Als lid van GemeentenNL vragen we je om mee te doen aan het eerste landelijke onderzoek naar het gebruik van kunstmatige intelligentie (AI) bij gemeenten. Het is belangrijk dat jij ook meedoet, want hiermee bepaal je waarvoor GemeentenNL zich de komende jaren zal inzetten, zowel voor jou als voor alle andere leden.

• In hoeverre verwacht je dat AI jouw werk gaat veranderen?
  • Welke nieuwe gevaren en mogelijkheden komen op ons af?
  • Hoe zorgen we ervoor dat we binnen de gemeente verantwoord omgaan met AI?

Dit is het soort vragen dat je tegenkomt. Van de onderzoeksresultaten maken we een mooi rapport dat je als lid ontvangt. En je kunt erbij zijn als we resultaten en acties bespreken tijdens bijeenkomsten, trainingen en publicaties.

Ga nu direct naar de vragenlijst.

Lidmaatschap

Ben je nog geen lid van GemeentenNL en wil je toch meedoen aan het onderzoek?  Meld je dan snel aan voor het lidmaatschap.