De vlog van… gemeente Haaksbergen!

Vloggen, tegenwoordig ontkom je er niet meer aan. Naast de persoonlijke vlogs, die al een aantal jaar de socialmediakanalen beheersen, zie je nu ook steeds meer bedrijven en instellingen zakelijk vloggen. Waaronder ook gemeenten!

Vlog gemeente Haaksbergen

In deze serie verschijnt de komende weken iedere vrijdag een goed voorbeeld van een vloggende gemeente. Het geeft je een idee van wat je er als gemeente mee kunt doen. In dit eerste artikel het voorbeeld van gemeente Haaksbergen. Myrthe en Fleur, allebei werkzaam bij de gemeente, nemen de kijkers mee op pad en geven een uitleg over de gemeenteraadsverkiezingen. Je bekijkt de video hieronder.

Waarom vloggen?

Met zakelijk vloggen geef je jouw gemeente een gezicht. Zo krijgen de kijkers meer binding met de gemeente. Met zakelijke vlogs kun je informeren en inspireren. Denk bijvoorbeeld aan het vastleggen van verschillende activiteiten binnen de gemeente en een vlog waarin je burgers aanspoort iets te doen. Zoals stemmen tijdens de gemeenteraadsverkiezingen. Daarnaast kijken steeds meer mensen liever video’s dan dat ze een lap tekst lezen. Het is dus ook een stukje gemak voor de kijkers.

Vlogt jouw gemeente ook al?

Is jouw gemeente ook al bezig met zakelijk vloggen? Deel mooie voorbeelden in een mail aan de redactie en wie weet verschijnt ook jouw vlog in deze serie!