De koers van vitaal wonen voor iedereen

Judith Hin is de eerste preker op ons event: “Vitaal Wonen” van 10 oktober a.s. Judith Hin is onderzoeker leefomgeving en gezondheid (Planbureau voor de Leefomgeving, PBL). Het PBL doet onderzoek naar de leefomgeving en het leefomgevingsbeleid in Nederland en daarbuiten. Denk aan milieu, natuur en ruimtelijke inrichting.

Juiste koers

Om in 2030 vitaal en gezond wonen voor iedereen te realiseren, is het belangrijk om de juiste koers te bepalen en te behouden. In de bijdrage van Judith schets zij wat het huidige beleid achter gezondheid en inrichting van de leefomgeving doet met gezondheidsverschillen. We benadrukken vooral hoe ruimtelijke uitsortering van mensen en voorzieningen kan leiden tot gezondheidswinst.

Wat het PBL doet op het gebied van gezondheid is te vinden op hun website.

Het volledige programma van het event tref je hier aan.

Aanmelden

Als lid van GemeentenNL kun je gratis deelnemen. Nog geen lid? Maak het lidmaatschap nu gelijk nu in orde en wees er voortaan ook bij.