Vitaal wonen: De weg naar gezondheid en vitaliteit

Het is de nieuwste hype van dit moment: Vitaal Wonen. Weet jij al wat het is en wat dit voor jou gaat betekenen.

Gezonde leefomgeving

Vitaal Wonen draait om het creëren van woonomgevingen die gezondheid en vitaliteit bevorderen, zowel fysiek als mentaal.

Met de toenemende concentratie van kwetsbare mensen in de sociale huursector, en de daarbij behorende psychische en fysieke gezondheidsproblemen, wordt de noodzaak om gezonde leefomgevingen te realiseren steeds dringender. Vitaal Wonen richt zich op het verbeteren van de leefkwaliteit door de omgeving zo in te richten dat deze gezonde gewoontes en welzijn ondersteunt. Dit omvat aspecten zoals voldoende groen, sociale cohesie, en toegang tot voorzieningen en gezondheidszorg.

Vitaal wonen voor iedereen

Tijdens het komende event zullen we deze aspecten grondig verkennen en bespreken hoe we concrete stappen kunnen zetten om Vitaal Wonen voor iedereen te realiseren. We zullen praktijkvoorbeelden bekijken en in dialoog gaan over hoe professionals kunnen bijdragen aan vitaliteit en gezondheid in woonomgevingen. Het doel is om gezamenlijk oplossingen te bedenken en acties te formuleren die leiden tot een toekomst waarin iedereen gezond en vitaal kan wonen. Deze bijeenkomst biedt een platform om ideeën uit te wisselen, samenwerkingsverbanden te smeden en een gezamenlijke koers uit te stippelen voor een gezondere leefomgeving tegen 2030.

Lidmaatschap

Nog geen lid? Regel vandaag nog je lidmaatschap van CorporatieNL en krijg toegang tot de kennisbank. Je kunt dan deelnemen aan alle events, trainingen en commissies.